Sång till en fjäril av Maria Küchen

Detta är ju en ungdomsbok. Jag köpte den från adlibris och fattade inte att det faktiskt var en ungdomsbok förrän jag började läsa den. Lite "en komikers uppväxt"-känsla över den. Dock vil jag påpeka att den är en ungdomsbok men att detta inte känns som något negativt. Jag tycker att boken är riktigt fin. Man kan verkligen inte sluta läsa den.

Vi befinner oss i Nobo, nowhere, sverige, jorden, universum ungefär. Där finns klass 9B med alla dessa olika roller som finns i varje klass. Den gapiga, den tysta som alltid tycks fel, den populära snygga tjejen, den populära tuffa killen, hon med alternativ stil, datanörden.. och så vidare. Vi får följa någa av dem. Läsa Riinas dagbok, veta hur Elsa Marie känner och ana Madeleines kaos.

Jag tycker verkligen att alla borde läsa denna bok för den är fantastiskt bra! gripande och också ett viktigt inslag och tankeställare om att lärare verkligen måste hålla ögonen öppna för sina elevers mående och agera om någon verkar må dåligt.. Ska inte avslöja för mycket men jag blev berörd av och kär i denna bok =)

Kommentarer
Postat av: tea

vi läste den i svenskan förra året. man är fast i boken från första början! :)

Postat av: Torkelmia

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2009-02-26 @ 09:27:02
URL: http://torkelmia.3steps.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback