Monsieur Ibrahim och koranens blommor av Eric-Emmanuel Schmitt

Väldigt liten bok, vacker framsida med en röd blomma på. Handlar om en pojke i Paris som bor med sin trista pappa i en mörk lägenhet. Så lär han känna den vise mannen som äger en liten alltialloaffär under deras lägenhet. Alltså, jag kan inte förklara historien eftersom boken har jättestora bokstäver och är typ 76 sidor. Med andra ord, ju mer jag avslöjar, desto mer förstör jag historien.

Det är en klok liten vacker bok, aningen wannabe-alkemisten av paulo coelho måste jag säga. men full av vackra ord och visa meningar, från vuxen till ung kille. 

Jag gillar den! Glad och positiv!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Den här boken var supermysig, gillade Djävulen och fröken Prym också föresten! Har du läst Siddharta av Herman Hesse?

Postat av: Torkel

Uno straise Qatro single sais, thanx

2010-09-10 @ 10:37:22
URL: http://torkel.eadas.net

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback