Och solen har sin gång av Ernest Hemingway

Detta är ju en sådan bok som man bara ska gilla. Som alla gillar. Som min kompis Julia har höjt till skyarna, varför jag ansträngde mig för att få tag på den. Jag vet, jag vet. Men jag kan bara inte tycka om den. Jag lägger nästan aldrig ner en bok och jag kämpade med denna. Tänkte att många böcker blir ju bättre efter ett tag, den blir säkert intressant. Det måste den ju bli. Men icke.

Det är mycket konversation, härliga miljöer förvisso men det är något vagt över den som gör att jag bara ogillar. Jag intresseras inte av karaktärernas relationer och konflikter. Bryr mig liksom inte. Har dock vikt in där jag slutade så att jag kan plocka upp den senare om jag känner för det (not likely). Jag tyckte mer om "Den gamle och havet", den var så stillsamt vacker på något sätt (se tidigare i denna blogg).

Ingen hit, detta, kort och gott.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback