Siddharta av Hermann Hesse

En oerhört söt och lärorik bok som handlar om pojken Siddharta. Han lämnar sin far och de gamla gudarna för att söka något annat. Han börjar leva som en asket i skogen. Han känner dock att inte heller denna livsstil tillfredsställer hans önskningar om livet. Därför ger han sig av för att söka livets mening. Han blir en rik man, lever omgiven av rikedomar och sin kärlek Kamala. Kan detta månne tillfredsställa honom...?

Gud, vilken söt bok. Lite svår att komma in i men efter 20 sidor är jag fast och kan absolut inte sluta läsa. Lovely och intressant, han möter Buddha (i egen hög person, medan han ännu levde alltså) men väljer bort hans lära.

Boken lämnar efter sig en underbar sötma och livsglädje i mig.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback