Finns det liv på mars? av Inger Edelfeldt

Jag tycker om den här boken! Äntligen kommer mina ikeabokhyllor på torsdag och då ska jag vara glad att ställa in denna bok bland de andra :) det är en ganska vardaglig historia om galna Joni med dottern Mårran och de gamla idolerna bowie och andra spökandes i bakhuvudet. Och kompisen Magdalena som tog livet av sig för säkert femton år sedan, men som återkommer i Jonis mardrömmar.

Boken är skriven i jagform och jag kan inte beskriva dess historia, den är ganska vardaglig. Språket är också ganska enkelt, men så vackert! Jag förälskar mig i språket, inhalerar det. Jag läste ut hela boken i lördags, från pärm till pärm. Men det är ju ingen ovanligthet, iofs. Och så är jag också utterly insane!

Allt bara skriker kvalité, det är så härligt. Varje ord är valt med omsorg, det märks. Jag rekommenderar!!!

Kommentarer
Postat av: Pi

Jag gillade också den här boken. Men hennes noveller är till och med ännu bättre. Rekommenderas om du inte har läst dem.

Postat av: Remyline

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-01-14 @ 18:55:33
URL: http://remyline.myblog.es

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback