Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans av Anna Gavalda

Novellsamling. Språket känns väldigt modernt och härligt. Det värsta var att jag inte fattade att det var en novellsamling förrän en  bit in i boken, så jag väntade på sammanhang när inget sådant kom. Fick bläddra tillbaka och catcha up lite med nya ögon. Novellerna är gripande och otroligt välskrivna.

Tillexempel den om kvinnan som inte längre är intresserade av den i övrigt perfekta mannen när han tittar på sin mobildisplay under deras första date.
Eller den om de bratiga killarna som lånar pappas bil "bara denna kväll" och sedan kör på ett vildsvin (!).

Väldigt gripande och fin bok. Lättläst på ett positivt sätt.

Kommentarer
Postat av: Noahalicia

Hello, any body here???


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback