Att komma hem ska vara en schlager av Per Hagman

OOOOh. Jag älskar denna typ av böcker,  om de görs bra alltså. Sådana som egentligen inte handlar om någonting men ändå rymmer ALLT! Denna är ett fantastiskt exempel, dessutom älskar jag hans språk och man hittar en del formuleringar som man önskar att man själv kommit på. Inte på ett missunnsamt sätt alltså, utan bara med tindrande blick. Man får lust att leva dekadent, flytta från huvudstad till huvudstad och njuta av liiivet. La dolce vita, men bakidorn nämns också. Drogromantik på ett stundtals pirrande subtilt sätt and i'm HOOKED!

Den människa som inte läser Att komma hem ska vara en schlager är knäpp.

Kommentarer
Postat av: Eva

Nåja, helt knäpp är jag ju inte. Försökte läsa denna bok, men den var tyvärr inget för mig! Jag blev så deprimerad av den!!! men det är tur det finns andra som gillar den!!!

Postat av: Alice

Jag blev också deprimerad av den! Så svulstig på nåt sätt... puss

2007-03-28 @ 14:30:52

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback