Prioritaire av Iselin C. Hermann

Åh, ah, denna ljuva kärlek. Detta är en brevroman, vilket gjorde att jag trodde den skulle bli lite jobbigt enformig att läsa. Det blev den inte. Nu verkar det som att jag totalälskar varje bok jag läser vilket verkligen inte stämmer. Jag har bara haft tur nu några gånger i sträck. Läs mer av min blogg och upptäck snabbt att jag kan dissa också. Haha.

Hursomhelst, låt oss inte lämna detta ljuva underverk till bok. En kvinna, Delphine Hav från Danmark, skriver ett vykort till en fransk konstnär efter att ha blivit förälskad i en av hans tavlor i Paris. Han svarar till hennes förvåning och de påbörjar en intensiv brevkontakt och lär känna varandra på riktigt. Bara så långt var boken helt fantastisk och omöjlig att lägga ifrån sig. Sluttvisten gjorde den plötsligt ännu så mycket bättre.

Men det kan jag självklart inte avslöja mer om.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback