No, I'm from Borås av Ola Wang

Man kan läsa den här boken från två håll (bokstavligen talat, alltså). Den ena delen handlar om Kina. Ola Wangs rötter på faderns sida finns i kina. Hans farfars intressanta levnadshistoria berättas, samt några småreportage. Ett av dem, t.ex, handlar om trenden att skönhetsoperera sig till västerländskt utseende i Kina. Även elvaåringar gör det (pushade av sina leende mödrar). Scary. Denna del var välskriven och för det mesta fängslande.

Den andra delen som utgår ifrån Ola Wangs mammas rötter i Rumänien, är också asintressant men där haltar min koncentration ibland.. Hursomhelst, glad att jag läste den här boken för den lärde mig massor. Plus för fotoreportagen!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback