Kulturfyran

Tänkte svara på veckans kulturfyra innan jag åter dyker in i min bok:

1. Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?

Jag lånar aldrig böcker på biblioteket, så svaret är köper. Lånar inte heller gärna av vänner/familj, eftersom jag gillar att faktiskt äga mina böcker, hur konstigt det än må låta. Dock gör jag mig av med boken om jag inte gillar den. Lånade ibland böcker i tonåren men nu har det inte skett på kanske fyra år. Köper oftast pocket, ibland inbundna om jag inte orkar vänta.


2. Hur ofta går du på bibliotek?

Aldrig. Ibland slinker jag in på kulturhusets Läsesalongen bara för att känna av atmosfären, men då snackar vi en gång i halvåret.

 

3. På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?

Nej, som sagt, inte alls.

 

4. Och ja: vilken bok läser du just nu?

Det tänkte jag spara som en liten karamell tills recensionen kommer om en, två dagar! :)


Lite korta och koncisa svar nu eftersom jag är helt inne i den här boken. Några ledtrådar. Det handlar om konst, om kärlek, om familj och om USA. Den som gissar rätt vinner ingenting, men är en väldigt briljant person.

Kommentarer
Postat av: Lise

Svaret på första frågan skulle se ganska exakt likadant ut om jag skulle plita ner kulturfyran!

Postat av: jessica

Haha, vad kul. :D då behöver jag inte känna mig knäpp som vill äga böckerna, vilken tur!

2008-07-11 @ 13:08:33

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback