Rompackning planerad!

Om några dagar åker jag till Rom och blir borta i nio dagar. Förutom det stora behovet av sol, värme och avslappning som blir tillfredsställt i italien, innebär ju detta även tid att LÄSA. Äntligen. De senaste månaderna har jag läst mindre än någonsin i mitt liv. Det känns verkligen i kroppen. Något saknas, axlarna väger lite tyngre. Jag är inte riktigt på plats, som jag brukar. Harmonisk och hel. Även kreativitetsmässigt (i skolan) märker jag skillnad. Kommer inte på idéer lika snabbt. Det tar emot lite. Sedan släpper det förstås, för helt har jag ju inte slutat läsa. Men ändå.

Var på warhol-utställningen igår på moderna förresten. Den var fantastisk. Gå, gå, gå!

Dessa böcker åker ner i väskan inför de nio romdagarna:

Fågelbovägen 32 av Sara Kadefors
Lunar park av Bret Easton Ellis
Flickan som uppfann livet av Johanna Nilsson
Ingen i världen av Hisham Matar

En riktigt härlig lista som jag ser fram emot att läsa! Förhoppningsvis hinner jag med alla fyra, eftersom vännen jag hälsar på har skola till halvett varje dag. Tänker mig att jag tar sovmorgon till nio, går upp och fixar mig i lugn och ro, strosar i den underbara staden någon timme. Hittar ett lagom mysigt café, beställer en espresso och cola light. Och läser tills hon slutar skolan för att därefter avnjuta lunch och underbara lata strosardagar. Låter det inte ljuvligt, så säg?

:)

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback