Sommarlista.

Nu läser jag som sagt Tigertämjerskans bekännelser. Jag har erkänt mig besegrad  och kommer läsa ut boken. Man blir nyfiken på hennes liv, och den är skriven som en fiktiv roman (och inte en BOATS-bok som ofta är dåligt skrivna) så det är bra bra.

På bokhora diskuteras vad man ska läsa under sommaren. Det här är min akuta lista, som antagligen kommer bli betydligt längre av spontanläsning och sådär (ni vet). Here goes:

Bitterfittan av Maria Sveland
De skamlösa av Sisela Lindblom
Allt av Martina Lowden
någon Charles Bukowski (kanske 'hollywood')
4 x Edelfeldt av Inger Edelfeldt
Kleopatras kam av Maria Ernestam
Gunnar av Bob Hansson
Fukta din aska av Ernst Brunner
Jpod av Douglas Coupland
Sugar av Michael Faber
Vad jag älskade av Sri Hustvedt
Trasdockan av Christine Falkenland
Vi måste prata om kevin av Lionel Shriver
Historietter preludier av Hjalmar Söderberg
Läppstiftdjungeln av Candance Bushnell

Dessa böcker kommer ni alltså garanterat att få läsa om i den här bloggen under sommarens lopp. Antagligen blir det många många fler, jag brukar bli maratonläsare uner somrarna. Flirtar till exempel redan nu med rosario är död av majgull axelsson, jag vill leva av nina lugoskaja, tidsresenärens hustru och reklown (jan cederquist). Så ni ser, antagligen innehåller sommaren många spontana läsöverraskningar. Dessvärre kommer jag nog inte ha råd att shoppa nya böcker på ett tag. Det kliar i fingrarna, men nästan bokstopp nu under sommaren. Har redan en och en halv bokhylla (alltså hela hyllor) med olästa böcker så egentligen borde jag klara mig något år. Synd bara att det är så underbart att spontanshoppa böcker på akademibokhandeln och på internet likaså.

Idag är det skola och ikväll läsa om cirkus, tidigt 1900-tal, dumma män, skumpiga tågvagnar, tigrar, spektakel. Hepp!

Kommentarer
Postat av: Loveina

Strunta i De skamlösa tycker jag. Det finns bättre böcker att lägga sin begränsade lästid på. Den debatt om konsumtion som följde på boken tycker jag var konstruerad och byggde på vad Lindblom VILLE förmedla med boken. Inte på vad hon faktiskt lyckades med.


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback