Bokcirkel idag

Idag sågs jag och en av mina bokcirklar och pratade om En liten historia av Eva Adolfsson. Jag ska egentligen inte uttala mig eftersom jag bara kommit halvvägs. Jag tänkte läsa ikväll innan jag somnar och klämma resten imorgon bitti. Hittills är jag inte imponerad om man säger så. Men mer imorgon om detta, alltså.

Bokcirkeln var hursomhelst galet trevlig, vi brunchade på Mornington hotel. Brunchutbudet i sig var ingen hit om man jämför med Kung Carls hotell där vi var förra gången (som var underbart), men sällskapet supertrevligt. Vi bytte boktips och pratade lite allmänt, utöver pratet om själva boken. Som vanligt hypade jag Drömfakulteten av Sara Stridsberg, som tillsammans med Den allvarsamma leken av Hjalmar Söderberg nog är en av mina absoluta favoritböcker någonsin.

Apropå Sara Stridsberg var jag i veckan och såg Medealand på Elverket, en pjäs baserad på den antika tragedin Medea, nu omskriven av just Stridsberg. Jag tyckte pjäsen var riktigt bra. Originalet läste vi i början av litteraturkursen, så jag hade den i färskt minne. Det har blivit en hel del teater för min del detta år och det är ett underbart göromålstips. Boka, boka!




För övrigt är mitt badrum och kök nu färdigrenoverade och jag njuter på nya stolar i nytt kök. Att få vara nära bokhyllorna igen är bara en av många fördelar.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback