Påskläsning

Under hela de långa inledande månaderna av litteraturkursen har jag haft tid att läsa massa eget också på något magiskt vis, och dessutom jobba och träffa vänner. Men nu är vi inne på 1800-talet och då är det många tjocka romaner som ska läsas, och nutidslitteraturen jag själv helst väljer, får vänta några veckor. Alltså kommer det här att bli min påskläsning:



Hittade inte rätt framsida till Madame Bovary men den där var finare, så det var väl lika bra.

Visst ser det läskigt tungt ut? Skulle vilja pimpa lite med någon av alla de nyutkomna pocketböcker som lockar och pockar i mina bokhyllor. Men det hinns helt enkelt inte med den här veckan. Helst ska jag läsa alla tre böckerna till på tisdag, och sedan ännu mer till torsdagen. Nåväl, låt oss inte stressa upp oss när långhelg står på schemat och allt!
Samtidigt är det också kul att få chans och tillfälle att läsa klassikerna, sedan har jag hela sommaren på mig att fortsätta läsa nutidslitteratur. Dessutom ska det under helgen hinnas med en hel del annat, utöver läsningen.

Vad ska ni påskläsa?

Kommentarer
Postat av: Lisah

Jag påskläser Vi vet nog vem du är, men den är ganska tunn (och ingen riktig höjdare) så det blir nog någon mer innan helgen är slut.

Kram från Lise som startat en bokblogg!

Postat av: Caroline

Åh men både B&S och Mme Bovary är ju mkt trevliga läsupplevelser!



Till denna dag förstår jag mig dock inte på den systrarna Brontës storhet. (Vågar jag erkänna att jag inte vet vem som är vem...)

2009-04-17 @ 13:46:29
URL: http://tchoupitoulas.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Lisah: åh, har börjat läsa din bokblogg, kul att du också har startat en!



Caroline: Blev inget Brott & straff just nu men väl en del annat jag strax ska skriva om. Brontë-boken orkade jag inte läsa ut ens och jag vet bara att Emily dog ung i någon lungsjukdom och lämnade efter sig endast "Svindlande höjder". Resten av systrarna har jag ingen koll på heller. Man kunde väl googla förstås, om man orkade!

2009-04-19 @ 14:24:58

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback