Träningsläsning/kokböcker?



Innan min läseftermiddag börjar så vill jag be om lite tips:

Första efterlysningen:

I min ägo har jag cirka en (1) kokbok. Jag tycker inte om att laga mat och gör det mycket sällan, men skulle behöva tips på någon riktigt inspirerande och cool kokbok med (helst) nyttiga och fräscha recept på sallader och sådant. Har ni några förslag?

Andra efterlysningen:

Och så behöver jag tips på vad man ska läsa för att bli träningsinspirerad och få bra träningsråd.
Och då menar jag ingen fitness-tidning avsedd för testosteronstinna bodybuilders utan bara något som är inspirerande, med smarta råd och tips. Helst böcker ;)

Om ni har några tips, så skriv dem i kommentarsfältet!

Nu hägrar min älskade Johnny Cash och ljuvlig litteratur...

Kommentarer
Postat av: Catrin

1) Kokbok. Jag lagar enbart mat efter en enda kokbok och det är Anna Berensträms "Kärlek oliver och timjan". Mycket fräsch och enkel mat. Och god! Den faller kanske inte in i coolhetsfållan dock, men jag vill verkligen rekommendera den. Svensk-fransk fisksoppa ur den gör jag minst en gång i veckan!



2) Träning. testa "En kvart om dagen" av och med Paolo Roberto. Passar alla och övningarna kan utföras varsomhelst.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Catrin: Åh, tack, gud vilka underbara tips! jag ska genast kolla upp bägge böckerna. Det var precis sådana tips jag helst ville ha. Har du fler tips på träningsböcker, så tveka inte att dela med dig av dem :)

2009-08-30 @ 16:31:07
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: aida

tänkte också föreslå Anna bergenström! Hennes böcker är enkla och bra. En annan favorit är Klara Desser. GIböcker som kan laboreras i det oändliga, särskilt Klaras goda GIdagar har inneburit en massa nyheter i min kosthållning.



Tyvärr är inte träningsböcker min starka sidor, brukar bara falla ihop i en hög av trötthet efter två tre sidor. Kokböcker däremot!!

2009-08-30 @ 18:47:19
URL: http://aidahopp.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

aida: åh, gi-böcker låter ju toppen! ska kolla upp även den. Tack för tipsen :) vill inte heller överdosera på träningsböcker, egentligen vill jag ha en som tar upp vanliga funderingar kring träning. typ, hur varierad måste träningen vara, hur ofta kan man träna, hur undviker man skador etc etc..får väl se om jag lyckas googla fram något. Men tack för tipsen, säg gärna till om du kommer på fler bra kokböcker (den enda jag äger idag är en viktväktarkokbok från typ 1995)...

2009-08-30 @ 23:15:18
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Carina

Absolut Kärlek, timjan och oliver! Den är min favorit bland kokböckerna. Även om jag ganska sällan lagar recepten rakt av är det en perfekt bok att bläddra i och få inspiration.

2009-08-31 @ 11:04:21
URL: http://bokbiten.blogg.se/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Carina: Åh, ska kolla upp den med, matinspiration är just det jag behöver. Alltså inspiration till att orka laga mat!

2009-08-31 @ 22:02:33
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback