OMFG

Det är inte ofta jag använder mig av amerikanska internätliga förkortningar men här var ett oh my fucking god verkligen på sin rätta plats. Jag vaknade sådär läskigt tidigt imorse och kände inte för att sova mer, så jag gick upp och började läsa lite bokbloggar tills orken att sminka och duscha skulle infinna sig.

Hade jag druckit kaffe så hade jag satt det i halsen vid det här laget. För vet ni vad som händer i vår? Alltså jag menar verkligen - vet ni vad som händer? Det här är vad som händer.

Ett:



Två:



Tre:



Det största med detta är ju Sara Stridsbergs roman. Det är liksom för bra för att vara sant när ens favoritförfattare släpper en ny och sjukt efterlängtad roman (observera att Maja Lundgren icke är en av mina favoritförfattare men jag kommer i all framtid att läsa allt hon skriver ändå). Per Hagman älskade jag högt i mina ungdoms dagar och har faktiskt aktivt undrat vad som hänt med honom, flyktigt tänkt att han kanske ligger knarkigt hög över någon bardisk i Kairo. Så har det alltså lyckligtvis inte varit, han har skrivit istället. Och det är fantastiskt.

Jag läste allt detta hos
samtidigthoshelena och skyndade in på Albert Bonniers hemsida. Då upptäcker jag att Darling river (titeln! älska!) inte ligger kvar där längre, men jag hoppas att det bara beror på att den kommer lite senare eller att fel omslag lades upp eller så.

Kommentarer
Postat av: Holly Hock

Sara Stridsberg är ett absolut måste för mig oxå! /Therese

Postat av: Helena

Som du säkert sett så ligger informationen om Sara Stridsbergs kommande bok uppe på förlagets sida igen. Vi kan dra en lättnadens suck.

2009-12-09 @ 14:46:40
URL: http://samtidigthoshelena.blogspot.com/
Postat av: Illusionernas Blogg

Tack för tipsen. Min genomgång av Svensk bokhandels katalog över vårens böcker hittar du här:



http://illusionernasblogg.blogspot.com/2009/12/de-tio-basta-ur-svensk-bokhandels.html



/Illusionernas blogg

2009-12-09 @ 22:59:03
URL: http://www.illusionernasblogg.blogspot.com
Postat av: Vendela

Jag älskar fortfarande Per Hagman, så det är sant att han ska släppa ny bok, i vår? Lovely..



Nice to meet you i lördags förresten. Ha det fint!

2009-12-13 @ 23:51:21
URL: http://wendylee.blogg.se/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback