Bokskotten kan man lita på

Efter en väldigt trevlig lunch med min pappa och syster, kände jag för att unna mig lite bokshopping. Bland annat var jag tvungen att köpa en bokcirkelbok som ska läsas. Jag gick till stora Akademibokhandeln, på Mäster samuelsgatan. Väl medveten om att deras pocketavdelning bara är en blek kopia av vad den en gång var, ville jag ändå kolla runt lite där. Många hyllor gapade tomma, avdelningen med pocket-nyheter kändes nästan större än den med skönlitteratur generellt.

Därför gick jag över gatan, till underbara Bokskotten, och blev inte besviken. Där finns hur mycket pocketböcker som helst, och det är bara att välja och vraka. Det blev lite mer shopping än tänkt, men sådant får man tillåta sig ibland. Det blev dessa (och tre till) :

Våld av Joyce Carol Oates
Sin ensamma kropp av Elsie Johansson
Ida. En roman av Gertrude Stein


Har ni bokshoppat något i sommarvärmen?

Kommentarer
Postat av: Lorpan

Bokskotten = Bokaffärernas svar på Ullared. Går jag till en bokhandeln vill jag även känna att atmosfären känns rätt, inte att strosa runt på något som liknar Coops bokavdelning.

2011-03-02 @ 09:22:57

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback