Lite om fredagens bokshopping (30 november 2008)

Jag är en sådan person som har ungefär 200 olästa böcker i hyllorna och som ändå ständigt köper fler. Nu har jag slagit till igen.

Lovade ju igår att rapportera om fredagens spontana bokshopping (är bokköpande någonsin INTE spontant?). Som sagt, har inte direkt brist på böcker att läsa men som andra shoppar skor, shoppar jag böcker. Dessa blev det i fredags:


Gomorra av Roberto Saviano (självklart faller man för grupptrycket ibland. Den här måste helt klart läsas!)

Mister Pip av Lloyd Jones

Vi i villa av Hans Koppel

Resor i skriptoriet av Paul Auster (har hört att den är toppen om man gillar annat av Auster)

Kärlekens mörka sida av Rafik Schami

Vägen av Cormac McCarthy


Har ni läst någon av dem? Någon jag borde hugga tag i direkt kanske? Vill också tipsa om pjäsen Den ömhet jag är värd på Elverket i Stockholm. Jag såg den ikväll och blev förstummad, minst sagt. Det är som litteratur fast på scen.
Har även läst ut en bok idag, men om det skriver jag imorgon. Dags att läsa och sedan sova!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback