Litteraturvetenskap i vår (12 januari 2009)



På torsdag ska jag registrera mig på universitetet. Blir en kurs i litteraturvetenskap för min del i vår. Hoppas att jag, utöver kurslitteraturen, fortfarande hinner läsa mycket "frivilligt". Läser kursen för att, under en termin, få fördjupa mig i det jag älskar och avvakta finanskrisens (förhoppningsvis ej alltför långsamma) död.

Håller förövrigt fortfarande på med Gomorra, som är väldigt faktaspäckad och lite tungrodd (men intressant). Nu ska jag göra något ovanligt, nämligen parallell-läsa en annan bok. På måndag är det bokcirkel om Maken av Gun-Britt Sundström så det är dags att börja läsa den nu.

Läsandet får dock kliva lite åt sidan i dessa dagar, då jag avnjuter några av mina julklappar, nämligen Grey's Anatomy på dvd. Älskar den serien och i lediga stunder väljer jag denna vecka hellre Grey's än läsning. Strax blir det dock Saviano som får vagga mig till sömns med den brutala maffiaboken.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback