Okynnesshopping (3 februari 2009)


Sol och en bra dag inuti och utanpå, är en farlig kombo. Speciellt när man passerar pocketshop på Götgatan...

När jag gick in på Pocketshop Götgatan i eftermiddags, hade jag någon slags vag tanke om att bara köpa "Kicki & Lasse", en bok vi ska läsa till en av mina bokcirklar.

Lönlöst. Sist jag köpte endast EN bok i en bokaffär kan jag inte minnas. Men härligt är det att okynnesshoppa böcker fast man inte borde (för brist på olästa böcker är inget jag lider av...).

Dessa blev det:

Picasso valde också Kristinehamn
av Marcus Grahn
Paris-Dakar av Jens Liljestrand
Revolutionary road av Richard Yates (filmaktuell!)
Kicki & Lasse av Peter Kihlgård
Myrrha av Ulrika Kärnborg

Har varit sugen på att läsa alla. Det här verkar bli en härlig läsvår!

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback