U-sväng inslagen i folie av Jan Stenmark (17 februari 2009)

Underfundigt och annorlunda.

usväng

Den här boken tog inte direkt lång tid att läsa igenom. Boken består av bilder fotade med en polaroidkamera. Under varje bild står något underfundigt, inte alltid logiskt. Och det där lät ju väldigt ointressant. Därför infogar jag en bild gjord av Jan Stenmark (som dock inte är från den här boken) för att få er att förstå hur han arbetar:

stenmark


Ja, ni förstår. I U-sväng inslagen i folie är det en del bilder från Stockholm som är väldigt roliga. Där ryms även ett avsnitt med foton tagna hemma hos Stenmark, bland annat en "u-sväng inslagen i folie", som är precis vad det låter som. För mig är det här en perfekt bok att ge bort i present till en vän eller sig själv. Ballt och inspirerande. Några storverk är det inte men det är nog inte heller Stenmarks syfte.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback