Bokshopping igen

Nu börjar 1900-talskursen, den sista, i litteraturvetenskapskursen. Alltså gick jag och Karin idag för att köpa de böcker som behövs för kursen. Men självklart slank även lite annat ner i påsen... Dessa blev det:



Ord på liv och död av Victoria Benedictsson
Kapten Nemos bibliotek av PO Enquist
På spaning efter den tid som flytt (del 1) av Marcel Proust (något jag aldrig orkat ta mig an om det inte var för skolan!)
Smärtan av Marguerite Duras
Emily L. av Marguerite Duras (kan inte låta bli de nyutgivna fina modernista-böckerna, moderna klassiker. Har gillat det jag läst av Duras dessutom)
Onåd av J. M Coetzee (också skolläsning)

Dessutom köpte jag Tjechovs "Körsbärsträden", en pjäs jag måste läsa tills imorgon. Härligt med bokshopping i vårtider! Under hela sommaren kommer jag ha bokköpstopp också, så det är väl bäst att ladda upp, hehe. Ska beställa Igelkottens elegans nu, men det kändes onödigt att köpa den i affär (eftersom den är inbunden). Den ska vi läsa till en av bokcirklarna.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback