Det här blev en dålig läsvecka

Gud, den här veckan har varit ovanligt smockfull med (mest tråkiga) göromål. Lite kul men mest tråkigt. Vilket har resulterat i att jag inte haft någon lästid alls. På kvällarna har jag orkat bara några sidor innan jag har somnat som en stock, och det är verkligen inte likt mig. Men under veckan som kommer lyckas jag nog skrapa ihop lite mer. Har en lovande läshög på fönsterbrädet bredvid sängen, full av böcker jag ser fram emot att sätta tänderna i.

Och det knäppa är att det känns när man inte har fått läsa som man brukar. Jag känner mig lite ur fas, obalanserad. Läsning är en underbar överdos på lugnande effekt. Få personer skulle behöva rohypnol om någon bara satte rätt bok i deras händer.

Vad läser ni?

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag har haft precis samma känsla som du. För många saker som ska göras och inte så mycket tid till läsning. Iofs en del roliga saker också men ibland behöver man bara få vara med sin läshög. Nu väntar långledigt och förhoppningsvis massvis med läsning.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

ja, då hoppas jag att du har hunnit läsa massor nu under helgen! :)

2009-05-24 @ 08:57:06

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback