Bokcirkelbrunch om Naturen + minishopping

Igår bokcirkelbrunchade vi på Sacre Coeur vid Nytorget, vilket var väldigt mysigt. Vi pratade om alla möjliga böcker men framför allt Naturen av Caroline Ringskog Ferrada-Noli. Jag tänkte skriva om den lite senare, men det har varit fullt upp hela helgen så jag har inte hunnit innan.

Läsningen är lite splittrad nu också, jag brukar aldrig parallelläsa böcker. Nu läser jag fyra böcker samtidigt, och det är min hjärna inte van vid. Därför blir det istället att jag hattar lite emellan, och inte kommer särskilt långt i någon av dem. Men Naturen läste jag i två "sittningar", skönt att få ett sådant flow i läsningen. Mer om det senare idag alltså. Först lite jobb.

Igår köpte jag tre böcker efter bokcirkeln. Jag hade lite tid över innan min träning, och gick till underbara Söderbokhandeln. Där kom han som jobbade i butiken fram och sade till mig och en annan kvinna som gick runt och tittade, att vi måste läsa Igelkottens elegans. 'Och', tillade han snabbt, 'Murakami om ni inte har läst honom. Jag har lurat på många kunder hans böcker'. Jag log och mumlade (mumlandet för att jag hade Winnerbäck på hög volym i öronen och inte ville riskera att skrika) att jag hade läst bägge, då såg han nöjd ut och gick tillbaka till kassan. Det är så fint med passionerade bokmänniskor.

Dessa köpte jag:



Jag har ibland lite dåligt samvete för att jag så sällan skriver om böckerna jag shoppar, ofta spontanshoppar jag på väg hem någonstans ifrån. Men visst var det härliga köp? Jag ser fram emot att läsa dem alla, men kanske mest boken längst till höger. Den har jag läst mycket fint om i olika bokbloggar nämligen.

Kommentarer
Postat av: Illusionernas Blogg

Bra val av pocketböcker! Vill också läsa Bangboken.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Illusionernas blogg: Eller hur, jag vill läsa dem alla! Men de lär få vänta, har sjukt mkt oläst hemma. Tror dock att bangboken kan vara riktigt intressant.

2009-11-10 @ 21:08:29

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback