Läsrapport september

I september läste jag inte så mycket hela böcker, istället desto mer halvor och litteraturanalyser till kursen jag läser. Men här kommer läsrapporten:

Andarnas hus av Isabel Allende
Hundra år av ensamhet av Gabriel Garcia Marquez
Älskade av Toni Morrison
Kärlek, vänskap, hat av Alice Munro
The melancholy death of Oyster Boy & other stories av Tim Burton


Jag hade tur, för alla böcker var väldigt bra förutom Älskade, som inte alls föll mig i smaken. Däremot var det ingen hit att läsa Allende och Garcia Marquez efter varandra, eftersom de påminner mycket om varandra i upplägg, tema och till och med vissa karaktärer. Men jag tror att man får väldigt mycket behållning av dem båda om man läser dem med något års mellanrum.

Kommentarer
Postat av: Bokmania

Hej Jessica, du har vunnit boken "De från norr kommande leoparderna". Mejla mig din postadress så att jag kan skicka boken.



Ha en bra dag.

/Bokmania


Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback