Vackert och franskt sagolikt

JohannaWistrand tipsar på Twitter om en fantastisk bok med franska sagor (tack för tipset, Johanna). Jag har visserligen inte läst sagorna (läs dem genom att klicka på länken) än, men blir fascinerad av bilderna. Jag funderar på att köpa en ny hylla med plats för typ (bara) tjugo böcker att ha i hallen. Jag behöver så mycket bokplats jag kan få. Och bredvid den hyllan vore det perfekt att i litet format rama in några sagolika bilder, som dessa. Som kvällsinspiration får ni här några exempel:










Nu ska jag lägga mig och läsa Herta Müller. Det är komplicerat så det förslår, så jag lär somna ganska snabbt. Missa inte att läsa inlägget nedan, om en av de bästa böckerna jag läst i år. Längtar redan till Ramqvists nästa.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback