Boksug - igen (inga ovanligheter, alltså)

Det är inte direkt ovanligt att jag får lust att shoppa böcker. Särskilt nu när jag läser suktande inlägg om Bokmässan i Göteborg. Helst skulle jag vilja vara där och gå på en massa intressanta föreläsningar, shoppa och träffa bokiga människor. Nu går inte det tyvärr. Nästa år tycker jag att en massa bokbloggar borde gå ihop och mötas upp under Bokmässan, kanske gå och käka middag och prata böcker och boktips en hel kväll. Då har man liksom ännu en ursäkt som gör att man måste åka dit. Tycker ni inte det låter trevligt?

Jag tröstar mig istället med att suktande dregla över böcker på adlibris. Dessa ligger högst på min cravings-lista just nu (om vi ska prata modebloggspråk, så att säga) :





Motiveringar till mina (delvis ovanliga) cravings:

Virgin suicides - älskar filmen och framsidan, tyckte mycket om Middlesex av samma författare.
Jag vet ingenting om dig - sedan länge, läänge har jag läst Titti P:s
blogg, och vill självklart läsa hennes bok.
Ordets makt och vanmakt - väldigt olikt mig att vilja ha något som Guillou har skrivit men tror detta kan vara bra.
Numera negerkung - blev tipsad av Karin i min ena bokcirkel, och har sedan dess suktat efter denna. Ännu mer sedan jag såg att Carina faktiskt köpte boken efter Karins tips (väl?).

Detta är bara några av alla de böcker jag helst vill ha, men det får vänta ett tag. Dock tycker jag mycket om Bokbabbels förslag, att alla vi som inte får vara på Bokmässan, istället borde få shoppa loss på böcker som en slags tröst. Vet inte om det är godkänt eftersom min ekonomi är lite skval, tänkte jag, tills jag insåg att lön + csn ju kommer på fredag. Farligt!

Kommentarer
Postat av: aida

åh, janne var ju faktiskt bra! Har endast tragglat mig genom ondskan en gång i tiden, har inte läst något annat. Så det enda jag baserat min kunskap/fördomar om janne på var de ideliga intryck karln har gjort via olika medier.



Konstigt nog har jag helt missat den humorn karln besitter. Läser man boken i portioner så är det faktiskt bra. Funderar nu att leta reda på "det stora avslöjandet".



virgin suicides var en bra bok, om inte så bra som middlesex..



Trösthandla är farligt ;)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

aida: nej, samma här, har också bara läst ondskan tidigare! min pappa älskar jan guillou och läser allt av honom, vilket kanske spätt på mina fördomar en del...



ja, trösthandla är farligt men man handlar ju ofta böcker ändå så any reason is a good one, eller hur? :D

2009-09-23 @ 22:44:52
Postat av: snowflake

Virgin suicides hittade jag på svensk pocket, snorbilligt på adlibris. Har du kollat?

2009-09-23 @ 22:59:51
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

snowflake: Nej, jag sökte på den nu och klickade i "endast svenska" men hittar minsann ingen snorbillig pocket. Vad konstigt, vad sökte du på?

2009-09-23 @ 23:01:52
Postat av: Carina (Bokbiten)

Jepp, det var efter Karins tips jag köpte Negerkungen. Har inte börjat läsa än men lämnar självklart rapport sen.



Tittis bok är jag också sugen på och även Guillos! Faktiskt första gången jag är sugen på någon av hans böcker. Du kanske kan skaffa först och provläsa så hänger jag på om den är bra.

2009-09-24 @ 09:54:23
URL: http://bokbiten.blogg.se/
Postat av: Magix

Jajaja, vi bestämmer redan nu att vi åker nästa år!

Tänkte nästan redan påminna dig om bokshoppingen, men till sist mindes du ju :)

2009-09-24 @ 10:29:08
URL: http://bokbabbel.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Carina: Den rapporten ser jag fram emot. Ja, jag har Tittis två tidigare böcker här hemma, ännu olästa och dem vill jag läsa men är självklart som vanligt mest sugen på det senaste...

Ja, det är första gången jag är sugen på något av Guillou också, jag ska beställa en del böcker i slutet av helgen tror jag. När man har lite mer tid att välja och vraka. Och självklart lämnar jag rapport efter att ha läst Guillou!



Magix: ja, vilken bra plan! Haha, ja hur kunde jag glömma den? :D

2009-09-24 @ 21:16:01
Postat av: snowflake

Hm, det är kanske för länge sen jag köpte den. Ett par år. kanske prickade jag av slutförsäljningen...

2009-09-27 @ 23:24:12
URL: http://snowflakesinrain.wordpress.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback