Härmas med läsrapport augusti

Inspirerad av Bokstävlarna ska jag också börja med läsrapport för varje månad, det kan vara ett roligt sätt att hålla koll på sin läsning under året. Det är också en bra idé som jag tycker att ännu fler bokbloggare borde hoppa på. Denna första gång blir hela sommaren i en smäll.

Det här läste jag i juni:

Pär Lagerkvist - Dvärgen
Erik Wijk - Ont blod
Stig Larsson - Nyår
Muriel Barbery - Igelkottens elegans
Marguerite Duras - Älskaren
John Fowles - Illusionisten (tegelsten!)

Det här läste jag i juli:

PO Enquist - Kapten Nemos bibliotek
Isobel Hadley-Kamptz - Jag går bara ut en stund
Johanna Nilsson - SOS från mänskligheten
Carl Johan De Geer - Jakten mot nollpunkten
Yasmin Crowther - Saffransköket
Fausta Marianovic - Sista kulan sparar jag åt grannen
Zadie Smith - Om skönhet
Francoise Sagan - Tycker ni om Brahms...

Det här läste jag i augusti:

Aleksandr Solzjenitsyn - En dag i Ivan Denisovitjs liv
Douglas Coupland - Microslavar
Pontus Herin - I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra
Miranda July - Ingen hör hemma här mer än du
Elsie Johansson - Sin ensamma kropp
Sylvia Plath - Glaskupan

Jag har haft tur i sommar och läst massor av bra böcker, och bara några dåliga.

Kommentarer
Postat av: Magix

Haha, jag kom med min lässtatistik i stället! :)

Postat av: violen

Det här har jag kört med hela året hittills och måste säga att det är bra för att hålla koll...blev inte så många jättebra i augusti tyvärr....

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Magix: Ja, det är också jättekul att läsa även om jag alltid häpnar över din lästakt. Det är fantastiskt och härligt!



violen: Ja, verkligen bra, jag är visst lite efter med det men någon gång ska man ju börja :) tråkigt att du inte läste något bra i augusti, vissa månader blir det så. själv har jag haft tur och mest läst riktigt bra böcker. Hoppas att det håller i sig ett tag.

2009-09-01 @ 22:52:00
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Gothique

Jag skriver också månadsrapporter över lästa böcker. Började med det i januari i år.

2009-09-02 @ 11:43:47
URL: http://gothique.blogg.se/
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Ååh, fler av mina absoluta favoriter finns ju med på din lista! Microslavar, Glaskupan och Illusionisten är alla böcker jag verkligen älskar.

2009-09-02 @ 18:06:57
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Gothique: Vad kul, jag verkar vara sist i världen med detta. Men bättre sent än aldrig!



Anna S: Åh, vad kul, jag älskade också alla de böckerna! Riktigt glad att ha fått läsa så mycket bra i sommar. Har du läst något mer av John Fowles förresten, är det något att ha? För illusionisten var ju verkligen underbar.

2009-09-02 @ 22:35:20
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback