Alla borde läsa vad Anne Frank hade att säga

När jag var i Amsterdam tidigare i somras så besökte jag också Anne Franks hus. Det är uppbyggt som en tur där man går runt i huset och möts av olika berättelser, brev och annat. Den upplevelsen i sig kan jag varmt rekommendera alla Amsterdam-resenärer, även om man går därifrån med en klump i magen.

När jag läste Anne Franks dagbok så var jag kanske 13 år. Jag minns att jag nog inte kunde greppa det som man kan i vuxen ålder, men att jag ändå blev väldigt berörd. Förra året såg jag en uppläsning av dagboken på Stockholms stadsteater. Det var hur bra som helst. Senare har jag noterat att boken inte funnits att köpa, annat än på antikvariat, och det har gjort mig lite ledsen. En sådan bok ska alltid gå att få tag på lätt, dels för att den är en stark läsupplevelse och dels för att hålla glömskan borta.

Men nu finns den återigen att köpa, och dessutom i snyggt storpocketformat. Så du som ännu inte har läst den, kan köpa nu på en gång.
Här.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback