Jag och Pompeji klickade inte

Till semestern på landet hade jag packat ner Maja Lundgrens Pompeji, en bok jag sett fram emot att läsa hur länge som helst. Det var alltså nästan högtidligt att sätta sig i en mysfåtölj med en kopp kaffe och plocka upp den gröna boken. Jag läste lite och hängde inte riktigt med. Fick läsa om de första sidorna, förbryllad. Sedan gled det på ett tag och jag tyckte att boken var riktigt bra vissa stunder. Men till slut gick det så långsamt att jag la ner den och läste Lolita (som ska få ett eget inlägg) istället.

Eftersom jag faktiskt tyckte om Myggor och tigrar och ändå vill ha läst Pompeji så plockar jag nog upp den en gång till och ger den ännu en chans. Men det kanske dröjer ett tag. Ibland är man inte bara på humör för vissa böcker, medan man uppskattar dem mer vid ett annat tillfälle.

Vad tycker ni om Pompeji?

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag gillade Pompeji, tyckte att den var hur kul som helst. Däremot var Myggor och tigrar rätt seg.

Postat av: Saga

Jag älskar Pompeji! Det är en av mina älsklingsböcker. Myggor och tigrar är OK, men kan hålla med ovanstående om att den bitvis var rätt seg. Jag hade höga förväntningar på Mäktig Tussilago, men där blev jag besviken.

2010-08-06 @ 10:52:43
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Maria: Jaså, jag kanske borde ge den en chans till då?



Saga: Har också hört att Mäktig tussilago ska vara en besvikelse. Jag ska nog ge pompeji en chans till innan jag ger mig på tussilagon.

2010-08-09 @ 18:25:05

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback