År 2011 ska jag upptäcka nya författare

Enligt O skrev för ett tag sedan om en egen utmaning som hon kallar O:s boktolva 2011. Den går ut på att hon under nästa år ska försöka läsa en bok av tolv författare hon inte läst något av tidigare. Jag har faktiskt tänkt ha som mitt litterära nyårslöfte att 2011 ska bli året då jag provar på många nya författare. För jag menar, att de som är med i min författarjulkalender är liksom säkra kort. Jag läser en bok av Bukowski för att jag nästan vet att jag kommer älska den. Och det är inget fel i att ha favoriter, men det vore kul att testa massa nya författare också.

Jag kommer därför att ha en serie här där jag skriver om Författare som jag nog skulle gilla men inte har läst. Varje potentiell Ordochingavisor-författare kommer att föräras varsitt inlägg. Det första dyker upp här under morgondagen. Hint: engelsktalande kvinna med modernistiska drag och som antagligen faller mig i smaken. Vem, vem, vem kan det vara?

Jag vill inte säga att det är just tolv nya författare jag ska läsa men nästa års motto är: testa nytt!

Kommentarer
Postat av: Böckerx3

Jag har oxå kollat in en del nytt faktiskt. får väl haka på det nyårslöftet.Kommer nog upp med något nyårslöftesinlägg när det börjar närma sig.

Postat av: enligt O

Författare jag nog skulle gilla är ett grymt inläggstema!

2010-12-09 @ 20:30:53
URL: http://www.enligto.se
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Böckerx3: Kul att du hakar på. :)



enligt O: Haha, kul att du gillar det! har publicerat det första idag :)

2010-12-10 @ 09:51:06
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback