Böcker jag fått och gett i julklapp

Jag lät bloggen (och mig själv) få några välbehövliga dagar av vila. Nu känner jag mig laddad och anteckningsboken är proppfull av ideer på inlägg som sparkar igång redan imorgon. Idag tänkte jag, väldigt icke-originellt, berätta vilka hårda paket jag gett bort i julklapp och vilka jag själv fått. Plus lite om min mellandagsläsning.

Jag gav bort dessa böcker: Mamma fick Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski och Utrensning av Sofi Oksanen. Pappa fick Livet av Keith Richards. Min käresta gav jag Outsidern av Colin Wilson, Trippen av Tom Wolfe och Mitt nakna hjärta av Charles Baudelaire.

Jag fick dessa böcker: Av mamma och pappa fick jag Spill av Sigrid Combüchen (detta endast för att jag specifikt önskat mig den boken; annars får jag aldrig böcker av dem. De vågar inte köpa). Av min kärlek fick jag Oskuldens tecken av Patti Smith och Kattens skratt av Sture Dahlström (pepp!). Vi fick diktantologin (den underbara!) Fem unga av vår lilla katt också.

Det här läser jag i mellandagarna: Jag läste häromdagen ut Vitt blod av Lukas Moodysson. Nu har jag snart läst ut ovan nämnda julklappsbok Kattens skratt och sedan ska jag påbörja Roberto Bolanos De vilda detektiverna. Det blir en del läsning nu även om jag har saker planerade under hela morgondagen. På lördag är det nytt år och alltså dags för dystopimånaden januari so I'd better hurry up!

De närmaste dagarna i bloggen: Liten brasklapp för att det kommer bli ganska mycket skrivet här de närmaste dagarna (själv älskar jag iochförsig ofta uppdaterade bloggar, ni då?). Det är en del böcker som ska ikapprecenseras innan året är slut (åtminstone så många jag hinner), jag tänkte också skriva upp de författare som nästan kom med i julkalendern och så. Och så en ståtlig årskrönika självklart!

Hur har ni haft det i jul? Fick ni några bra böcker under julgranen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste skriva vad du tyckte om Oskuldens tid sen, den är jag nyfiken på. Och jag ser fram emot dina kommande blogginlägg. :)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

marie: absolut, jag skriver faktiskt om alla böcker jag läser så när det blir dags för oskuldens tid så kommer jag skriva om den. Nu idag skrev jag om Samla ull. :) kul att du ser fram emot mina inlägg!

2010-12-29 @ 13:09:52
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Anna (Bokstävlarna)

Nästa år ska jag också önska mig specifka titlar så att jag får några böcker i julklapp! :)



Jag har också tänkt blogga hårt de närmsta dagarna, har en massív backlog av böcker som väntar på att få recenseras. Ska se hur många jag hinner med innan nyår, bara.

2010-12-29 @ 16:21:39
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback