Vinnaren av mitt bokpaket:

Jag har ju haft en tävling med pris bestående av ett julklappsbokpaket som innehåller tre bra böcker. Redan då jag nämnde tävlingen skrev jag att paketet kommer efter jul, detta för att jag vet hur dålig jag är på att posta saker. Man kan räkna med att det postas på nyårsafton eller så, om jag känner mig själv rätt. Det är en extremt svårdödad vana av okänd anledning.

Tävlingen gick ut på att tipsa om en bra författare jag borde läsa, lagom till att jag ska testa på många (för mig) nya författare nästa år. Och motivera varför denna författare skulle läsas. Tanken bakom var förstås också att andra skulle kunna ta del av de tips som gavs, för de flesta vill nog gärna upptäcka nya författare. Bästa motiveringen skulle vinna.

Till att börja med kommer vinnaren, därefter länkar till alla tips!

Vinnaren av bokpaketet är Böcker, böcker, böcker. Jag tyckte att hennes motivering var oemotståndlig och gjorde mig extremt sugen på att läsa författaren, även om jag blev sugen på nästan alla tips (och kommer kolla upp alla tips). Hanna Örstavik ska jag alltså läsa nästa år, och jag börjar nog just med Kärlek som Böckerx3 rekommenderar. Grattis! Maila gärna din postadress till jessicajohansson85 [@] gmail. com fast ihopskrivet.

Men det fanns ju fler spännande tips.

Sermin tipsade om Samantha Harvey, och då framför allt boken The Wilderness.
Tekoppen tipsade om poeten Bei Dao som låter väldigt spännande.
Marie på Vaxdukshäftet tipsade om Jeannette Winterson och framför allt Passionen. Hittills har jag bara läst Fyrväktaren men blev sugen på Passionen också nu.
Enligt O tipsar om A suitable boy av Vikram Seth.
Toffs tipsar om The Crimson Petal and the White av Michel Faber (som jag har läst i svensk översättning) och Sam Hanna Bells December Bride.
Anna N tipsar i kommentarsfältet om Ann Patchet och då framför allt Bel Canto.

Och jag blir faktiskt sugen på nästan alla som sagt så det är synd att jag inte har massa fler bra böcker över att skicka till er andra. Kul i alla fall att ni ville vara med!

Kommentarer
Postat av: Böckerx3

Men herregud vad glad man blir =) Jag hoppas att du kommer gilla den!

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

böckerx3: kul att du blir glad. :D

2010-12-23 @ 10:39:37
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback