Läsning på landet

Det har varit en väldig frånvaro här i bloggen, beroende på långa sköna veckor på landet. Läst har jag däremot gjort en del, och tänkt ut massa roliga blogginlägg som kommer igång med den nya veckan i övermorgon. Då kommer det dessutom bli en hel del sommartipsare här i bloggen, som har fått bida sin tid under min semester.

Just nu läser jag Doris Lessing. Boken var väldigt svår att komma in i men har nu fångat mitt intresse, även om det tar längre tid än vanligt att läsa. Det är kompakt och varje ord känns viktigt - på gott och ont.

Jag har också hunnit fascineras av Ut ur skuggan, uppröras av Lolita, och fångas av Mordets praktik. Men det skriver jag mer om i veckan.

Vad har ni läst sedan sist?

(och förresten - om någon vill sommartipsa så är det inte försent än. Kommentera på det här inlägget inklusive din mailadress bara så blir du en av augustitipsarna!)

Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Välkommen tillbaka! Och ibland behöver man en semester även från bloggen, även om det såklart är lite tråkigt för oss läsare när det inte kommer några inlägg. :)

Postat av: Lisa H

Har i princip bara läst bloggar den här sommaren (och tidningar/magasin. Alltid!). Trist men sant.



Ser fram emot rapport om dina senaste läsupplevelser! :)

2010-08-02 @ 15:19:52
URL: http://ihyllan.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anna S: Tack!



Lisa H: Så blir det ibland. Du kanske kommer tillbaka till läsningen när hösten kryper sig på :)

2010-08-09 @ 18:24:22

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback