Jag ställer tillbaka Bönbok för en vän i hyllan halvläst

Ja, som rubriken säger så orkar jag inte läsa ut Bönbok för en vän av Joan Didion just nu. Den har legat i en hög i flera veckor nu, halvläst, och jag har inte känt för att plocka upp den igen. Oftast tycker jag och min ena bokcirkel om ungefär samma typ av böcker, men här gick våra åsikter isär. De tyckte om. Jag, not so much. Och egentligen har jag svårt att motivera varför. Det är något med hur jag aldrig fastnar. Karaktärerna väcker aldrig mitt intresse.

Men jag kommer låta hundörat i boken vara kvar och plocka upp den någon gång i framtiden. Kanske nästa vecka. Kanske om en månad, eller ett år. När jag väl gör det så skriver jag om den här förstås. Blev ni mer impade än jag av den här boken?

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Jag har inte läst den. Har dock läst Ett år av magiskt tänkande av henne.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Boktokig: Den har jag hört mkt gott om men jag hade faktiskt hört lika mkt gott om Bönbok för en vän och är därför just nu lite små-skeptiskt inställd till även Ett år av magiskt tänkande. Tyckte du om den?

2010-03-23 @ 23:03:31
Postat av: Samuelgina

Hi! Your website is really interesting! I like it!

2012-06-06 @ 10:14:17
URL: http://samuelgina.blogsmall.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback