Poetryslam med lite folk och genuin stämning



Bob Hansson var förstås inte på slammet ikväll. Men han är
en av de jag tycker är bäst på att läsa upp sin poesi, så han
fick agera upplyftande bild ändå.


Ikväll var jag på Poetryslam. Det är något jag alltid tänkt är typiskt mig men som jag ändå knappt varit på. Jo, en gång tidigare tror jag. Men det var längesedan. Detta planerar jag att ändra på. Här ska poetryslammas så det ryker om det. Eller jag själv vill väl inte vara med och tävla, men tycker det är kul att se folk som brinner för det. Somliga är bra, andra är mindre bra. Men de brinner allihopa.

Ikväll var jag på Stockholm Norra Slam. Det var tydligen mindre folk än någonsin i slammets fem år långa historia, så det var ju lite typiskt. Men både jag och mitt sällskap konstaterade att vi ändå skulle ge det en chans till. Folk kanske bara ville vara hemma och kolla på Babel-premiären idag, vem vet? Alla föredrar inte SVT play.

Hursomhelst så är det ett till slam om två veckor som jag verkligen tänker gå på. Sedan blir det finaler och grejer, fram till SM som jag inte vet riktigt när det är. Brukar ni gå på poetryslam?

Nu ska jag dricka te och titta på kvällens Babel-avsnitt om de hunnit lägga ut det än.

Kommentarer
Postat av: Lilla O

Då kanske jag ska titta vidare på Babel. Gav upp när Eva G tråkade ut mig.

Poetryslam är typiskt mig också, men jag har aldrig varit på något.

Postat av: Anna

Gillar du att läsa böcker så gå in på min blogg: itsmyparty.blogg.se och se om något faller i smaken :)

2010-03-16 @ 15:45:52
URL: http://itsmyparty.blogg.se/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Lilla O: Ja, Eva G var sjukt tråkig.



Anna: Inget föll mig i smaken. Tack för tipset ändå. :)

2010-03-16 @ 21:24:18

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback