Mer om sommartipsare - visst är du på?

Åh, redan har jag hittat flera personer som vill gästblogga här i sommar varsin gång. Men jag behöver många fler för att det ska kunna bli ett somrigt, härligt och stort boktipsprojekt. Du som är sugen på att vara med - det behöver inte bli någon stor grej. Kommer du inte på tre favoritböcker så räcker det med en. Vill du skriva kort om den enda så går det bra. Vill du istället skriva ett kärleksfullt inlägg till din favoritförfattare så funkar det också. Jag vill att det ska bli - om vi ska använda ett politikerord nu när det är valår - mångfald i boktipsen. Mina stammisläsare är vana att se hyllningar av Bukowski, Duras, Sagan, Stridsberg och gänget så det behövs lite variation. Du kan gilla deckare, chiclit, reportageböcker, poesi eller vanliga hederliga romaner. Favoritböcker har vi väl alla.

Jag ska försöka få med några extra speciella gäster under sommaren också. Ni märker vilka. Men alla ni bokbloggare, visst vill ni väl också boktipsa här i bloggen?

Och en annan glad bokig nyhet är att jag har kommit igång med uppsatsen under kvällen. Jag kryper under huden på karaktären Sally och blir inte alls trött på det - snarare mer manad att fortsätta. Men läsningen får fortfarande stryka på foten till förmån för uppsatsen, och så kommer det nog att förbli ett litet, litet tag till. I helgen ska jag dock unna mig långa lästimmar med Oksanen och Vallgren.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej! Jag skulle jättegärna tipsa om några av mina favoritböcker, men jag har ingen egen blogg. Får man gästblogga ändå kanske?

2010-05-05 @ 20:18:54
Postat av: Rödluvan

Vilket jätteskojigt projekt, kanske hittar man någon ny favoritförfattare på kuppen! Jag vill definitivt vara med och boktipsa!

2010-05-05 @ 20:56:29
Postat av: Helena

Jag vill gärna boktipsa på din fina blogg i sommar!

Postat av: Stjärtmes

Jag kanske kan vara med, det beror på hur min sommar kommer att bli. Fint projekt!

2010-05-06 @ 18:16:25
URL: http://ofbooksandbirds.blogspot.com
Postat av: Alice

Klart jag är på! Jättegärna!

2010-05-06 @ 21:02:14
URL: http://alicevarld.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Veronica: Självklart får du det!



Rödluvan, Helena, Stjärtmes, Alice: Jätteroligt att ni vill vara med!

2010-05-08 @ 15:31:02
Postat av: Elizabet Westerlund

Jag är också gärna med i det hela. :)

2010-05-09 @ 11:54:57
URL: http://www.elizabet.se/blogg
Postat av: Cia

Klart jag vill :) Jag är på!

2010-05-13 @ 10:38:53
URL: http://www.exlibriscia.blogspot.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback