Nödvändig närläsning i söndagssolen

Jag planerar att sitta på balkongen typ hela dagen och fortsätta närläsa Boken om Sally som min C-uppsats ju handlar om. Det är inte ofta jag läser om böcker, och särskilt inte såhär kort efter första läsningen. Med blyertspennan i högsta hugg måste jag dock nu alltså leta citat. Längtansfulla blickar kastas på såväl Stalins kossor som Kunzelmann & Kunzelmann. Men ibland måste man prioritera annat. Även om jag älskar Boken om Sally som jag skrivit om tidigare, så är det väl aldrig särskilt kul att tvångsläsa på det här sättet. Närläsningen gör också att mitt ämne känns svårt, men jag har bestämt mig för att hinna klart med uppsatsen så det är bara att fokusera.

Jag hoppas få lite mer lästid inom kort, för när jag väl har hittat alla nödvändiga citat i sekundärlitteratur osv, så återstår själva skrivandet och tillåter mig alltså att läsa vad jag vill när jag väl är ledig.

Så länge kan jag suktande fråga vad ni läser?
Jag har märkt av en liten bloggtorka i bokbloggsvärlden. Är det måhända våren och uteserveringarna som kommer i vägen för läsandet?

Kommentarer
Postat av: Boktoka

Ja visst råder lite bloggtorka?



Jag avslutade för en liten stund sedan Vem dödade Ayatolla Kanuni av Naïri Nahapétian. Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska läsa för på onsdag morgon åker vi till NY och den enda bok jag tar med mig vill jag inte nalla sidor av innan vi väl åker. Kanske ska jag läsa lite i den fackbok jag håller på med nu under måndag och tisdag. Så får det nog bli.



Lycka till med uppsatsen och kämpa på! Snart är du igenom.

Postat av: Rödluvan

Onekligen bloggtorka. För min egen del beror det dels på vårväder, men mest på skolan som just nu tar upp nästan all min kreativitet. Avslutade "Kallocain" för ett par dagar sedan, men har inte haft engagemang att skriva om den. Just nu läses The time traveller's Wife av Audrey Niffenegger, ett litteraturtips som jag fick då en vän blev upprörd över min oförskämdhet att se filmen innan jag läst boken. Till mitt försvar visste jag inte att boken fanns, men rusade omedelbart till biblioteket för att låna den. Än så länge: Lysande!



Så fort min C-uppsats i pedagogik är klar kommer jag kunna lägga mer energi på såväl läsande som bloggande:) Och visst är det skönt när man har citaten? Efter det lossnar hela uppsatsen!

2010-05-02 @ 17:42:34
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Jag håller på med "Presidentens hustru" av Curtis Sittenfeld för tillfället, som jag tycker mycket om men inte hinner läsa så mycket i som jag skulle vilja. Mycket plugg för mig också, men så är det ju alltid i maj.

Kanske därför det är lite bloggtorka? Iaf bland de bokbloggare som också är studenter?

2010-05-03 @ 18:43:56
URL: http://bokstavlarna.se
Postat av: lena



Dom perioder i livet som man inte läser så mycket, är ju oftast för att man inte hinner, inte för att man inte vill läsa, oftast vill man ju läsa mer då. Dom perioder när det var mycket i skolan öppnade jag knappt en bok. men läsa mer ville jag. Precis som nu när jag är hemma med min 1 åriga son, och han styr när hinner öppna boken jag läser för tillfället och hela tiden vill jag just hinna läsa mer :)

2010-05-03 @ 20:09:29
URL: http://lena-jagrjag.blogspot.com/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Boktoka: Ja, det gör faktiskt det. Lite tråkigt men jag tror bokbloggarna återvänder när man minst anar det. Vilken bok tar du med dig till NY? Ha en underbar resa! Och tack för ditt lycka till. Man ska ju inte säga tack men att skriva det borde vara lugnt ;)



Rödluvan: Åh, tidsresenärens hustru har jag hört mycket om. Både superris och superros, det verkar vara en sådan där hata/älska-bok. Blir kul att läsa vad du tycker om den sedan. Och jag hoppas att uppsatsen lossnar när jag väl har alla citat. Vi lär märka det inom ett par dagar!



Anna S: Ja, studentteorin kan nog stämma. Sedan är väl maj generellt alltid en upptagen månad, alla vet att det blir lugnare i juni. Det är i maj som alla uteserveringshäng, evenemang, fester, jobbgrejer och universitetskurser brassar på. Allt på samma gång. Men vi får hålla ut, snart är det sommar!



lena: Nej precis, det brukar ofta vara en tidsfråga. Du får läsa för din son så får ni båda njuta. Ett år kanske är lite litet för att uppskatta Astrid Lindgren, men snart så!

2010-05-03 @ 22:45:34
Postat av: Tekoppen

Bloggtorka? Moi? ^^



Jo, bloggtorka. Jag kom på igår att jag inte ens LÄST bloggar på en hel vecka, och det är inte likt mig. Blogga själv - jag skulle säkert kunna hitta något att skriva om, men jag har inte lust. Eller tid. Eller ork. Vilket kan ha att göra med att jag praktiserar 30 timmar per vecka och jobbar 16 timmar per vecka och helt enkelt är ganska så trött. Läst blir det inte heller direkt.

2010-05-08 @ 06:37:26
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot.com
Postat av: A

god morgon. (:

2010-05-08 @ 07:13:31
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Two olsson sisters

boken om sally, vad handlar den om? vem har skrivit den?:D//Emma.

2010-05-08 @ 07:45:19
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback