Om the final Pocktail







Utrivna boksidor låg spridda i Natur & Kulturs lokaler. Det bjöds på bokbuffé och egenblandade drinkar.


Häromdagen var jag på Natur & Kulturs pocktail, som denna gång var The final pocktail. Pocktail är, för er som inte varit med om det tidigare, ett evenemang där man får gratis pocketböcker och gratis cocktails. Böckerna dukas upp som en buffé och man får plocka för sig. Temat var nyfödd eller död och eftersom min garderob inte består av spektakulära kreationer så klädde jag mig i helsvart och tänkte att det fick vara död. Fantasilöst kanske, men helt okej tror jag. På borden låg ägg i jord, som en symbol för det nyfödda. Backar hade ställts upp med alkohol och man fick själv blanda sina drinkar.

Det hela var supertrevligt och jag plockade på mig några böcker, även om många förstås var samma som på tidigare pocktails. Eventet innebär också döden för den underbara bloggen
i love pocket. Men Anna Winberg har redan pånyttfötts här!

Det här var min tredje pocktail. Om de tidigare två skrev jag såhär och såhär.

Var ni också där? Och vet ni ifall andra bokförlag har liknande saker för sig?

Kommentarer
Postat av: Illusionernas Blogg

Jag var också där! Såg du mig? (Korta ben, långa håriga armar, hängde med svansen i ett bildäck och drack bananadaiquiri...)

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Illusionernas: Inte vad jag kan minnas :D Såg du mig? Blond, svartklädd, röda naglar och stod med en vän som hade en blomma i håret!

2010-05-14 @ 09:00:02

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback