Läsrapport september

September var en väldigt bra läsmånad, både i den meningen att jag läste mycket och att jag läste bra böcker. Dessa blev det:

No och jag av Delphine de Vigan
Darling river av Sara Stridsberg
Status - vägen till lycka av Marie Söderqvist
Kafka på stranden av Haruki Murakami
Jorden de ärvde av Björn af Kleen

Det är väldigt ovanligt att ha turen att läsa så extremt bra böcker under en och samma månad. Jag menar, Darling river och Kafka på stranden hör nog bägge till några av de bästa böckerna jag läst. Någonsin. Och No och jag var bitvis också en fin läsupplevelse. Status var väldigt provocerande i sin helhet och kanske ingen rolig läsupplevelse men gav en förståelse för svenskarna ändå. Jorden de ärvde ska jag snart skriva om i bloggen.

Jag hoppas på en lika läsig oktobermånad. Det ser lovande ut, åtminstone.

Har ni läst något bra på sistone?

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback