Jag har hittat min drömbok

Nyligen skrev jag sju saker om mig själv, i och med Beautiful Blog Award. En av dessa saker var att jag ohälsosamt ofta klickar in mig på bokbörsen för att se om de fått in en viss bok, nämligen Två gram ljus av Henri Högberg. Det tycks inte vara en speciellt vanlig bok, kan man ju konstatera med tanke på hur länge jag har varit på jakt efter den.

Det började med att min vän Karin pratade sig varm om boken och lät mig bläddra i den. Henri Högberg var tydligen god vän med Sture Dahlström, men med blygsammare framgångar i sitt författarskap. Jag läste vissa rader här och där i Två gram ljus och tyckte att det verkade vara en galen och poetisk och underbar bok.

Häromdagen gick jag återigen in på Bokbörsen bara för att se efter. Och döm om min lycka - jag hittade boken! Idag fick jag också bekräftelsen i min mail. Boken är på väg till mig i detta nu. Sällan har jag sett fram emot att läsa någon bok som nu. Ren boklycka helt enkelt, en sådan lycka som inga bokköpstopp i världen kan rå över.

Nu blir det däremot Babel på SVTplay och en stor kopp te. Inte illa det heller.

Vilka rariteter i bokväg drömmer ni om att få ha i hyllorna?

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback