Ofrivillig Darling river-paus

Katastrofen är nära! När jag efter månader av väntan och längtan äntligen läser Darling river av min favoritförfattare, och njuter av varenda ord - så glömmer jag boken hos min pojkväns mamma. Jag drömmer nu istället om Alaska-vägarna, de smutsiga motellen, kartorna, vattnet, bilresorna, smärtan och språket. Snart, lilla fina bok, så ses vi igen.

Jag är inte alls sugen på att fortsätta med Den femte sanningen av Doris Lessing. Någonstans efter hundra sidor så svalnade intresset. Men jag tror ändå att det blir den jag packar med mig idag. Kanske kommer jag in i den igen.

En fördel var att medan jag glömde den bok jag höll på med så har jag istället släpat hem två stora kassar med böcker som ska bo här nu istället. Hur de ska få plats är en annan fråga. Det är nog dags att rensa ut en del.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback