Boklördag 5: I don't read books. I just look at the pictures.

Än har jag bara bläddrat i den här mastodontboken men vill någon gång läsa den från pärm till pärm.

Jag har alltid varit väldigt förtjust i Andy Warhol. Nu har jag väl själv tjatat ut honom lite så jag börjar tröttna, men han var en makalös citatmaskin. Bland annat var det förstås han som låg bakom citatet i rubriken till det här inlägget. Jag har några egeninramade bilder fulla av Andy-citat här hemma (ja, mina och min kärestas väggar är proppfulla av bilder och tavlor och jag älskar att ha det så. Minimalism, nej tack). Jag tänkte såhär boklördagen till ära bjuda på några Andy-citat:

I think everybody should like everybody.
*
Art is what you can get away with.
*
Everybody must have a fantasy.
*
All is pretty.
*
I don't know where the artificial stops and the real starts.
*
They always say that time changes things, but you actually have to change them yourself.
*
If you want to know all about Andy Warhol, just look at the surface of my paintings and films and me, and there I am. There's nothing behind it.
*
Death means a lot of money, honey. Death can really make you look like a star.

Har ni läst Andys dagbok?

Kommentarer
Postat av: Stjärtmes

Nej, jag har inte läst Andys dagbok, men har du läst Andy Warhols filosofi? Ett fint tips om du inte har gjort det redan.

Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Stjärtmes: Nej, den har jag faktiskt inte läst eller ens hört talas om. tack för tipset!

2011-02-25 @ 16:47:15
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback