Mina litterära nyårslöften 2011

Jag är oförtjust i måsten när det gäller min läsning, men tycker om utmaningar som bara känns roliga. Och två nyårslöften som bara känns lustfyllda har jag bestämt mig för inför 2011.

Upptäck många nya författare

Jag tycker det är roligt att läsa för mig nya författarskap. Det är som om jag trott att jag faktiskt inte redan gör det men när jag
sammanfattade 2010 års läsning så ser jag att jag upptäckt en hel drös nya författare. Dock står löftet kvar. Jag ska fortsätta att läsa de nya författare som jag är nyfiken på, men självklart också dyka djupare i de jag redan upptäckt.

Läs de böcker jag har hemma

Det är roilgt att köpa nya böcker, och jag tänker inte ge mig på något grandiost köpstopp. Dock ska jag ha en ambition att läsa de böcker jag har olästa hemma, för de är en hel del. Och säkert en hel del bra dessutom.

Har ni några nyårslöften nu inför det nya året?

Kommentarer
Postat av: Gothique

Det där andra löftet har jag också gett de senaste fem nyåren. Det brukar hålla fram tills mars ungefär...

Postat av: Sanna

Samma här vad gäller löftet om att läsa böcker jag redan har hemma! Egentligen vet jag inte varför det är så svårt, men jag antar att det är alltför lätt att plocka på sig en massa biblioteksböcker som man egentligen inte tänkt låna och som man sen MÅSTE läsa innan de ska lämnas tillbaka...

2011-01-03 @ 11:09:38
URL: http://ochsolenharsingang.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Gothique: Jag måste försöka hålla det, för det är helt ohållbart att ha såhär mycket oläst hemma...



Sanna: Det är helt omöjligt och i mitt fall handlar det inte om att jag lånar bibblanböcker utan att jag köper sådana otroliga mängder böcker. Måste slå av på den takten och istället grotta ner mig i de jag faktiskt har hemma. Då kanske man kan rensa lite sedan också och få plats för fler!

2011-01-09 @ 09:32:50
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Anna (Bokstävlarna)

Ibland kan det vara bra att ge sig själv som uppgift, eller löfte, att läsa gamla hyllvärmare. För oftast står det ju en massa bra i hyllorna som bara blivit bortglömt eller bortprioriterat utan någon egentlig anledning...

Jag kommer nog läsa en del böcker jag har haft hemma ett tag i samband med mitt eget nyårslöfte om att läsa fler äldre böcker. Hoppas jag. :)

2011-01-15 @ 13:24:39
URL: http://bokstavlarna.wordpress.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anna: Ja, verkligen! Jag hoppas också att jag lyckas men vi får se...

2011-01-26 @ 11:41:36
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback