En midsommarhelg full av läsning

Ironiskt nog så fotade jag bara en av böckerna jag läste under helgen på landet, och den gav jag upp efter halva. Den var alldeles för vanlig/tråkig för att jag skulle tycka att min tid var värd den.

Jag hann också läsa Niklas Rådströms Stig., Den besynnerliga händelsen med hunden om natten och påbörja Just kids som jag just nu besattläser och älskar. Självklart får varje bok ett eget inlägg här i bloggen så småningom. Men redan nu kan jag ställa mig lite frågande till den hype som omgivit besynnerlig-boken. SÅ speciell var den väl ändå inte?
Min pojkvän målade tavlor nere vid vattnet (inte så att han målar naturmålningar men vissa var allergiska mot oljefärg där vi var). Jag passade på att njuta av utsikten och läsa om hur Patti Smith hade det på Chelsea Hotel i slutet av 60-talet.
I helgen ska jag tillbaka till den här underbara platsen och har redan börjat fila på vilka böcker som ska få följa med. Har ni några förslag?

Kommentarer
Postat av: Bokbabbel

Åh vilka stämningsfyllda bilder, och då menar jag inte bara den med bok+Converse ;)

Postat av: Tekoppen

Jag tycker nog att Haddons bok bör läsas på engelska. Språket är liksom hela grejen.

2011-07-01 @ 15:54:05
URL: http://tekoppenstankar.wordpress.com

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback