Numera stolt ägare av citatbok

Häromdagen frågade jag hur ni gjorde med fina bokcitat - själv har jag läst dem, tänkt att det var väldigt bra skrivet och sedan glömt bort. Numera har jag tack vare era kommentarer tagit en av mina moleskine-anteckningsböcker och gjort den till blogg-, citat-, och listbok. Där samlar jag mina idéer på blogginlägg (och utmaningar!), fina citat ur böcker jag läser och vill-ha-listor m.m. Jag kör på metoden att vika in nedre hörn på de sidor som har fina citat, och sedan skriva ner dem efter att jag läst ut boken. På så sätt behöver jag inte bekymra mig om att släpa runt på ännu en skrivbok i väskan.

Så, tack för era tips. Förresten så har jag extremt mycket lästa böcker att blogga ikapp om. Att jag inte påbörjade det igår, berodde helt enkelt på att jag var helt klistrad i Utrensning av Sofi Oksanen. Även idag har jag en riktig läsdag, men det dyker upp ett eller två inlägg till kvällen. Vad läser ni just nu?

Kommentarer
Postat av: Anjo

Ah, Moleskine.



Jag har en finare variant för egna idéer och tankar. Sen har jag deras enklare varianter i alla mina jackor så att jag kan skriva upp shoppinglistor och så vidare.



Och så har jag dessutom några större varianter - enklare för ruffa skisser och en riktigt fin variant för att mer eller mindre skriva manus :)



Borde nog ha en för citat också ...



Läsning? Story av McKee.



För övrigt, jag har precis lagt till den här bloggen i min RSS - och du piggar upp flödet.

Postat av: Cattis

Du har en award att hämta hos oss!

http://windupwomen.blogspot.com/2010/11/lite-korsbar-toppar-den-har-dagen.html

2010-11-21 @ 20:02:09
URL: http://windupwomen.blogspot.com/
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Anjo: Åh vad kul att du gillar min blogg :) ska kolla in din också. Jag har en ganska stor bok som citat- blogg- och listbok nu, gillar inte små skrivböcker. Och så är den lite mjuk i pärmen också, perfekt för ändamålet.



Cattis: Tusen tack!

2010-11-25 @ 17:42:30
URL: http://www.ordochingavisor.se

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback