Boklördag 4: Skrivböcker får man aldrig nog av

Ofta brukar den som gillar att läsa också tycka om att skriva. Och den som gillar att skriva/läsa har inte sällan en faiblesse för skrivböcker. Själv hör jag åtminstone till den skaran. Min syster frågade ofta när vi var yngre: Vad är det du SKRIVER i alla de där böckerna egentligen (inte utan en ton av systerlig irritation)? Och jag sa väl att jag bara SKREV saker och varför undrade hon. Ja, ni vet. Hur det än ligger till så svämmar mitt hem över av skrivböcker och jag tänkte då och då visa upp de snyggaste. Vad passar bättre än att inleda en sådan grej just på en boklördag?


Den här köpte jag på moderna museet i Rom. Skitsnygg. Dock ganska tunn och olinjerad. I den står mest nonsens. Anteckningar från lektioner blandat med rätt dålig poesi. Men skrivboken är snygg, no doubt about it.

Kommentarer

Här kan du tycka till:

Jag heter:
Förgätmigej!

Min mailadress:

URL:

Såhär tycker jag:

Trackback