Läst 2010

De böcker jag tycker mycket om är fetstilta. Jag skriver om alla böcker jag läser i bloggen. Möjligen inte omläsningar.

57. Kattens skratt av Sture Dahlström

56. Vitt blod av Lukas Moodysson
55. Fritt förfall av Birgitta Stenberg
54. Skulle jag dö under andra himlar av Johannes Anyuru
53. Håpas du trifs bra i fengelset av Susanna Alakoski
52. Inlåsta av Emma Donoghue

51. Samla ull av Patti Smith
50. Utrensning av Sofi Oksanen
49. Det spelar ingen roll var blixtarna slår ner av Lukas Moodysson

48. Erotisk politik av Jim Morrison
47. På diabilden är huvudet proppfullt av lycka av Catharina Gripenberg
46. Oppositionspartiet av Gun-Britt Sundström
45. Anna Karenina av Leo Tolstoj
44. Mannen utan väg av Erik Lindegren
43. Funderingar av Angelica Wiik och Bengt O Björklund
42. Motsols av Moa Martinson
41. Sot av Per-Eric Söder
40. Djurens gård (Animal farm) av George Orwell
39. Jag missade Woodstock av Bengt O Björklund

38. Tiger av Mian Lodalen
37. Att leva och dö som Joe Strummer av Marcus Birro
36. Jorden de ärvde av Björn af Kleen
35. Kafka på stranden av Haruki Murakami
34. (halva) Den femte sanningen av Doris Lessing
33. Inferno av August Strindberg

32. Status - vägen till lycka av Marie Söderqvist
31. Darling river av Sara Stridsberg
30. No och jag av Delphine de Vigan
29. Fyrväktaren av Jeanette Winterson
28. Girlfriend in a coma av Douglas Coupland
27. Ur ur skuggan av Jessica Kolterjahn

26. Lolita av Vladimir Nabokov
25. Mordets praktik av Kerstin Ekman
24. (halva) Pompeji av Maja Lundgren
23. Ida. En roman. av Gertrude Stein
22. Tjuvarnas stad av David Benioff
21. Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet) av Anneli Jordahl
20. Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren
19. Min oskuld och Pearl Harbour av Charles Bukowski
18. Man utan minne av Nicole Krauss
17. Utrop av Céline Curiol
16. Bödeln av Pär Lagerkvist
15. Nu var det 1914 av Eyvind Johnson
14. Sallys söner av Moa Martinson
13. Kvinnogatan av Agnes von Krusenstjerna

12. Kvinnor och äppelträd av Moa Martinson
11. Bönbok för en vän av Joan Didion (halva)
10. En jävla helg av Helen Zahavi
9. Svårläst av Åsa Ericsdotter
8. Feberboken av Stina Aronson
7. Vi har redan sagt hejdå av Daniel Åberg
6. Kärleken är dödens motsats av Roberto Saviano
5. Dikter för döende vilsna och döende veka stolta och sköna av Charles Bukowski (omläsning)

4. Den sista läsaren av David Toscana
3. Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist
2. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
1. Jag var en arier av Tony Samuelsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0