Min bokönskelista

De här böckerna saknar jag i hyllorna (listan fylls på successivt). De överstrukna böckerna har jag införskaffat mig sedan det här inlägget skapades:

Arudhati Roy - De små tingens gud
Alan Bennett - Drottningen vänder blad
Anna Bengtsson - Du ska vara spännande och varm
Asli Erdogan - Den mirakulöse mandarinen
Agnes von Krusenstjerna - Höstens skuggor
Agnes von Krusenstjerna - Porten vid Johannes
Agnes von Krusenstjerna - Bröllop på Ekered
Agnes von Krusenstjerna - Av samma blod

C
arina Rydberg - Nattens amnesti
Charles Baudelaire - Det ondas blommor

Diana Vreeland - D.V.
Doris Lessing - Alfred och Emily

Edith Piaf - Dansat med lyckan
Elsie Johansson - Glasfåglarna
Emile Zola - Thérese Raquin
Erik Wijk - Allt vi här drömma om
Eric Linklater - Det blåser på månen

Faïza Guène - Drömmar för dårar

Helena Olsson - Ekorrar monolit you!
Harry Martinson - Aniara

Henri Högberg - Två gram ljus

Julie Zeh - Leklust
Julio Cortázar - Hoppa hage
Jeffrey Eugenides - Virgin suicides
Johannes Anyuru - Skulle jag dö under andra himlar

Kalle Dixelius - Toffs bok : med kommentarer av Muhan Bentson
Kerstin Ekman - Händelser vid vatten
Kerstin Thorvall - Det mest förbjudna
Kerstin Thorvall - Från Signe till Alberte
Kristian Lundberg - Yarden
Karl Ove Knausgård - Min kamp (del I)
Keith Richards - Livet

Lukas Moodysson - Container
Lukas Moodysson - Det spelar ingen roll var blixtarna slår ner
Lukas Moodysson - Kött
Lukas Moodysson - Och andra dikter
Lukas Moodysson - Evangelium enligt Lukas
Lukas Moodysson - Souvenir

Marcel Schwob - Monelles bok
Maria Ekelöf - Rapport från en skurhink
Mary Wollstonecraft Shelley - Frankenstein
Moa Martinson - Rågvakt
Moa Martinson - Mor gifter sig
Moa Martinson - Drottning Grågyllen
Moa Martinson - Kyrkbröllop
Moa Martinson - Kungens rosor
Moa Martinson - Vägen under stjärnorna
Moa Martinson - Motsols
Moa Martinson - Brandliljor
Moa Martinson - Bakom svenskvallen
Moa Martinson - Kärlek mellan krigen

Moa Martinson - Jag möter en diktare
Moa Martinson - Du är den enda
Moa Martinson - Hemligheten
Monika Björk - Audrey-flickorna
Monika Fagerholm - Glitterscenen
Märta Tikkanen - Två

Naja Marie Aidt - Babian
Nina Boraoui - Dockan Bella
Nina Björk - Under det rosa täcket

Ozzy Osbourne - Jag är Ozzy

Patti Smith - Just kids
Per Anders Fogelström - Mina drömmars stad-serien (har tre delar hittills)
Pär Lagerkvist - Barabbas

Stasa Stanisic - Farfar upp i graven
Steve Sem-Sandberg - De fattiga i Lodz
Sylvia Plath - Collected poems

Vladimir Majakovskij - Ett moln i byxor
Vladimir Nabokov - Pnin

Willy Kyrklund - Prosa

Åsa Ericsdotter - Förbindelse


Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Arudhati Roy - De små tingens gud

Agnes von Krusenstjerna - Höstens skuggor

Agnes von Krusenstjerna - Porten vid Johannes

Agnes von Krusenstjerna - Bröllop på Ekered

Agnes von Krusenstjerna - Av samma blod

Carina Rydberg - Nattens amnesti

Charles Baudelaire - Det ondas blommor

Johannes Anyuru - Det är bara gudarna som är nya

Kate Atkinson - I museets dolda vrår

Moa Martinson - Rågvakt

Moa Martinson - Vägen under stjärnorna

Pär Lagerkvist - Barabbas

Vladimir Majakovskij - Ett moln i byxor



Bra önskelista! Ovanstående har jag och en eller ett par skulle du kunna få låna - jag betalar porto när jag skickar till dig, du betalar porto när du skickar tillbaka. Deal?

2010-09-12 @ 19:27:57
URL: http://www.omvardande.blogspot.com
Postat av: Jessica (ord och inga visor)

Tekoppen: Åh, vilket supersnällt erbjudande! Men jag vill faktiskt äga dessa böcker, inte bara läsa den. Jag vet nämligen med mig att de inte kommer bli lästa direkt. När det gäller böckerna är jag kanske, pinsamt nog, lite av en materialist. Eller egentligen inte, men det blir väl så per automatik om man vill äga böckerna på sin önskelista (särskilt som man har hur många olästa som helst). :) Men tusen tack för superfint erbjudande!

2010-09-12 @ 22:49:56
URL: http://www.ordochingavisor.se
Postat av: Tekoppen

Jag anade det :) Helt förståeligt ^^

2010-09-16 @ 18:04:24
URL: http://www.tekoppenstankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0