Läst 2011

De böcker jag tycker mycket om är fetstilta. Jag skriver om alla böcker jag läser i bloggen. Möjligen inte omläsningar.

66. Stalins kossor av Sofi Oksanen
65. Molnfri bombnatt av Vibeke Olsson
64. Utanmyr av Sofia Nordin
63. Till vår ära av Alejandro Leiva Wenger
62. Följ alltid Cecilias exempel av Stig Claesson
61. Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein
60. Oscar Waos korta förunderliga liv av Junot Diaz
59. Karlstad Zoologiska av Hanna Hellquist
58. Just kids av Patti Smith
57. Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av Mark Haddon
56. Picasso valde också Kristinehamn av Marcus Grahn  (halva)
55. Stig. av Niklas Rådström
54. Skönhetens mask av Carolina Brown
53. På fria villkor (antologi med Edith Södergran-texter)
52. Vända blad av Julie Jézéquel
51. Novellix x 4 (Jens Liljestrand, Unni Drougge, Maria Sveland, Jonas Karlsson)
50. Vattnets ådra av Stina Nilsson
49. Stockholm Rosé av Sophia Wolf Lösnitz
48. Frank - en antologi från Fridhem Folkhögskola
47. Ett utropstecken på 170 centimeter - antologi från Fridhem Folkhögskola
46. Blyertsbyggnader - antologi från Skurups skrivarskola
45. Dumma byxa ut och gå när man trampar på en tå av Vladimir Aurum Oravsky
44. Ett år på Mariaberget av Jean-Pierre Palenski
43. Min kamp 2 av Karl Ove Knausgård
42. Alice i Spegellandet av Lewis Carroll
41. Huckleberry Finns äventyr av Mark Twain
40. Kärt barn av Joanne Harris
39. Då nu är jag av Elsie Johansson
38. Tillståndet av Joshua Ferris
37. Tornet av Uwe Tellkamp
36. Underjorden av Malte Persson
35. Repetitionen av Eleanor Catton
34. Ögonblicksapparaten / The Moment Machine av Julie LaMendola
33. Nere för räkning i Paris och London av George Orwell
32. Yarden av Kristian Lundberg
31. En herrgårdssägen av Selma Lagerlöf
30. Pippi Långstrump av Astrid Lindgren
29. Anne på Grönkulla av L.M. Montgomery
28. Tomtebobarnen av Elsa Beskow
27. Min vänskap med Jesus Kristus av Lars Husum
26. Alice i Underlandet av Lewis Carroll
25. De hemlösa av Yiyun Li
24. Min kamp av Karl Ove Knausgård
23. Fånge i hundpalatset av Martina Haag
22. Efter honom syndafloden av Per Planhammar
21. Ru av Kim Thúy
20. Serifos kust av Roger Melin
19. Kråkflickan av Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundquist
18. Mot ljuset av Elin Boardy
17. Utan nåd eller the sound of speed av Peter Birro
16. Döden & co av Lukas Moodysson
15. Om månen alls syntes av Khashayar Naderehvandi
14. Drömhjärta av Cecilia Samartin
13. Delar av Montaignes essäer I-III
12. Arthur Cravan - poeten med världens kortaste hår
11. Smitning av Dominique Dyens
10. Övervintring av Kate Moses
9. Salome av Mara Lee
8. Never let me go av Kazuo Ishiguro
7. Hungerspelen av Suzanne Collins
6. Du sköna nya värld av Aldous Huxley
5. Enhet av Ninni Holmqvist
4. Fahrenheit 451 av Ray Bradbury
3. De vilda detektiverna av Roberto Bolaño
2. Poeternas krig av Jösta Hagelbäck
1. Toffs bok av Kalle Dixelius



Kommentarer
Postat av: Stjärntecken

Visste faktiskt inte att Lukas Moodysson skrivit någon bok. Att du sedan rekommenderar den gör det än mer spännande, ska definitivt titta närmare på den.

2011-10-18 @ 19:11:33
URL: http://www.horoskop.nu/stjarntecken/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0